Pasang iklan Anda di sini.
https://goo.gl/Io3Xqy

Sabtu, Februari 23, 2013

0 Bagaimana Hendak Mewujudkan Satu Senarai Kawan Di Facebook

Adakah anda kini anda boleh mencipta kumpulan kawan-kawan facebook? Mula-mula membolehkan menjelaskan apa sebenarnya senarai rakan-rakan. Satu senarai rakan-rakan adalah satu kumpulan yang dianjurkan rakan-rakan anda di Facebook. Sebagai contoh, anda boleh membuat satu senarai rakan yang anda bekerja dengan dan namakan kawan kerja. Kemudian anda boleh menapis pandangan anda aliran aktiviti setiap senarai berasingan di halaman rumah. Senarai Rakan mudah untuk mengurus dan membolehkan anda untuk menghantar mesej dan mengajak kepada kumpulan-kumpulan orang semua sekali gus. Untuk mewujudkan senarai ikuti pautan ini semasa yang ditandatangani dalam http://www.facebook.com/friends / Ini adalah pautan ke seksyen kawan-kawan anda di Facebook.
Setelah sini ikuti langkah berikut:
Klik butang "Buat Senarai Baru" yang muncul di bawah penapis pada sebelah kiri halaman rumah anda atau halaman Rakan anda. Atau, klik butang "Buat Senarai Baru" dari tab "Semua Kawan" halaman Kawan. Lihat imej di bawah.


Kemudian senarai rakan anda akan muncul dengan pilihan untuk membuat senarai. Klik mewujudkan senarai dan pilihan untuk menamakan senarai dan menambah kawan-kawan untuk senarai akan muncul. Memilih anda menyenaraikan nama dan menambah kawan-kawan anda yang anda mahu dalam senarai itu dan dilakukan anda!



Sekarang check it out. Pergi ke laman utama anda dan klik pautan rakan-rakan di panel kiri. Senarai rakan-rakan baru anda akan jatuh ke bawah. Klik padanya dan anda akan melihat hanya kemas kini daripada rakan-rakan anda yang tersenarai! Anda boleh mempunyai sehingga 1,000 kawan per Senarai Rakan.
Nota: Anda boleh menggunakan Senarai Rakan untuk mewujudkan tahap privasi yang berbeza untuk kumpulan yang berbeza daripada rakan-rakan anda. Ini membolehkan anda untuk terpilih membuka lebih profil anda kepada orang-orang yang paling rapat dengan anda. Dari seksyen Maklumat Profil anda halaman Tetapan Privasi , klik "Customize" akan membuka medan untuk "Sembunyikan ini daripada orang-orang ini." Menambah rakan atau Rakan Senarai nama di sini akan menyembunyikan maklumat dalam soalan dari orang-orang apabila mereka melihat profil anda. Jika anda menambah pengguna untuk lebih daripada satu Senarai Kawan, dan mereka Senarai Kawan mempunyai tetapan privasi yang bercanggah, yang lebih ketat privasi tetapan akan sentiasa dihormati.

Anda juga boleh menambah seseorang ke Senarai Kawan apabila anda menghantar dia atau permintaan rakannya. Cara itu, jika mereka mengesahkan permintaan anda, mereka akan secara automatik dimasukkan ke dalam Senarai Kawan yang ditetapkan dan akan mengikuti semua tetapan privasi anda telah ditetapkan untuk Senarai Rakan.
Untuk memadam Senarai Kawan, mula-mula pilih senarai dari Kawan halaman. Selepas membuat pilihan anda, "Delete Senarai" pilihan akan muncul di bahagian atas halaman.

0 komentar :

Catat Ulasan