Pasang iklan Anda di sini.
https://goo.gl/Io3Xqy

Ahad, Mac 03, 2013

0 Cara Remove Label Daripada Blogger Posts



Ramai Blogger mungkin mendapati label bawah catatan (atau tajuk pos) tidak perlu, selagi mereka sudah dalam sidebar blog. Dalam tutorial ini kita akan belajar bagaimana cara untuk menghapuskan secara manual. Untuk menyembunyikan label dari blogger post footer (atau di bawah tajuk pos), anda hanya boleh buang tanda "Label" pilihan, bagaimanapun, kadang-kadang tetapan ini mungkin tidak berfungsi dengan betul dalam template tertentu dan kemudian kita akan perlu untuk membuang secara manual dari template kita. Soo macam mana kita nak melakukannya? Hide label dari Blogger

Langkah 1. Klik pada pilihan 'Template' dan kemudian pergi ke 'Edit HTML' butang.

menyembunyikan label, label blogger, tutorial blogger

Untuk memastikan bahawa anda tidak akan kehilangan atau memadam sesuatu, ia adalah dinasihatkan untuk membuat backup template terlebih dahulu. Untuk melakukan ini, klik pada Backup / Restore butang di sudut kanan atas:


...Selepas tu , anda klik butang Download full template button:


Langkah 2. Selepas tu anda klik pada butang Edit HTML, pilih 'Expand Widget Templates' pilihan untuk memperluaskan kode CSS template anda. 

Langkah 3. Sekarang anda cari kode yg sama/serupa macam kode dalam kotak dibawah ni (tekan CTRL + F dan paste kod di dalam kotak carian):

<b:if cond='data:post.labels'>           <data:postLabelsLabel/>           <b:loop values='data:post.labels' var='label'>             <a expr:href='data:label.url' rel='tag'><data:label.name/></a><b:if cond='data:label.isLast != &quot;true&quot;'>,</b:if>           </b:loop>         </b:if>


Langkah 4. Padam/Buang kan Kode itu. 

Langkah 5. Klik pada butang Save Template Anda, and selesai ;)

Terima kasihhhhhhhhh .... . ;D