Pasang iklan Anda di sini.
https://goo.gl/Io3Xqy

Ahad, Mac 17, 2013

0 Cara untuk tahu siapa yang Unfriended anda di Facebook

Semakkan senarai kawan-kawan anda untuk mengetahui yang unfriended anda di Facebook boleh menjadi satu tugas yang sukar, mengetahui bahawa ini adalah hampir mustahil untuk mengesan tanpa sleuthing menyeluruh. Malah jika anda terus menutup mata pada 'kawan-kawan anda kawan kiraan bagi sebarang pengurangan, anda masih tidak boleh pasti jika sesiapa telah unfriended.

 

Bukannya melawat halaman profil kawan anda satu demi satu untuk memeriksa, anda boleh cuba alat pemberitahuan unfriend tool Unfriend Finder sebaliknya.Unfriend Finder adalah browser script untuk Facebook. Setelah dipasang, ia akan memberitahu anda apabila seseorang unfriends anda di Facebook. Pemberitahuan itu bukan sahaja memberitahu anda tindakan unfriend, tetapi juga memberitahu anda yang melakukan unfriending.

1.Pasang Unfriend Finder

Untuk memasang, pergilah ke laman web rasmi Unfriend Finder, pergi ke halaman muat turun dan klik pada butang download untuk memulakan pemasangan.





Satu pop-up akan meminta untuk pemasangan, klik pada butang 'Install' untuk meneruskan. Pemasangan adalah automatik dan akan lengkap dalam masa beberapa saat.


Jika anda menggunakan Firefox, anda perlu memasang GreaseMonkey add-on sebelum anda boleh mula menggunakan Unfriend Finder.

2.unfriend Finder di Facebook

Apabila pemasangan selesai, buka halaman Facebook anda dan anda akan melihat 3 menu tambahan dan butang ikon yang menunjukkan bahawa Unfriend Finder kini aktif. Daftar keluar:


 I > Menu atas kanan laman Facebook anda, dilihat pada semua halaman.




II > Menu kiri Wall Facebook anda.


 
III > Bawah butang ikon bersebelahan ke Facebook Chat, yang kelihatan pada semua halaman.   



3.Diberitahu tentang peristiwa unfriending

Unfriend Finder tidak akan mempunyai apa-apa rekod unfriend sebelumnya, namun ia akan mula mengesan tindakan unfriend baru selagi script adalah aktif.

Sekarang apabila seseorang unfriends anda di Facebook, anda akan dimaklumkan melalui menu pemberitahuan.
 



Klik di papan pemberitahuan untuk mengetahui siapa yang mempunyai unfriend anda.

  
Selain pemberitahuan, anda boleh melihat senarai dari halaman Unfriend Finder anda juga.

  
KESIMPULANNYE
Facebook menghadkan bilangan pilihan untuk pelbagai sebab dan hubungan menjadi isu halus yang perlu ditangani, sama ada dengan muslihat atau dengan senyap, Unfriend Finder sekurang-kurangnya mengambil tekaan daripada persamaan. Sementara kita menunggu untuk pilihan untuk 'tidak suka' status atau update di Facebook, mari kita membuat kaitan dengan aplikasi ini untuk menjejaki yang rakan-rakan masih dalam kehidupan kita dan yang tidak.