Pasang iklan Anda di sini.
https://goo.gl/Io3Xqy

Jumaat, Mac 01, 2013

0 DOWNLOAD FIREFOX 16 TERBARU




Mozilla kembali melancarkan browser terbaiknya, Firefox 16.
Firefox 16 ini mengusung banyak ciri-ciri baru untuk pemaju mahupun pengguna browser biasa. Beberapa ciri-ciri untuk pengembang antara lain hadirnya Developer Toolbar yang muncul bersama dengan tool semacam command line.

Tak hanya pemaju web saja yang dimanjakan dengan ciri-ciri baru, pengguna biasa pun juga mendapat ciri-ciri baru seperti sokongan awal untuk Web App pada sistem operasi Mac OSX, Linux dan Windows.

Web App sendiri adalah sebuah standard pembuatan aplikasi berasaskan teknologi web. Web App akan dapat berjalan diberbagai browser moden termasuk Firefox dan pelayar lain.

Tak hanya itu, bagi pengguna sistem operasi Mac OSX, Firefox 16 kini membawa sokongan awal untuk ciri Voiceover yang berfungsi layaknya Voice Command atau menjalankan sesuatu mengikut arahan suara.

Keluaran terbaru Firefox 16 ini juga disertai dengan peningkatan sokongan terhadap standard web terkini seperti HTML5 dan CSS3 serta meningkatkan kestabilan dalam menjalankan animasi atau peralihan yang terdapat pada website.

Seperti yang dipetik dari TechCrunch (09/10/2012), tak hanya Firefox 16 versi desktop saja yang mendapat ciri-ciri baru, Mozilla juga membekali Firefox Mobile versi baru dengan pelbagai ciri-ciri baru.

Ciri-ciri baru pada Firefox Mobila anatara lain hadirnya mod reader seperti pada browser Safari, pengguna cukup mengklik "Reader" untuk mengaktifkan mod reader. Berminat?
KLIK DI BAWAH INI
-
  DOWNLOAD FIREFOX 16

TERIMA KASIH ..... SEMOGA BERMANFAAT

0 komentar :

Catat Ulasan